شرکت کامپیوتر انفورماتیک آذر سهند کایا

شرکت کامپیوتر انفورماتیک آذر سهند کایا


yourbazdid

 حالت صرفه‌جویی باتری را فعال کنید. این پروفایل که به نام Saver Mode یا  Eco Mode در لپ‌تاپ‌ها تعبیه شده به طور خودکار تغییراتی می‌دهد که مصرف انرژی کامپیوتر را کم می‌کند. ولی کارهای دیگری هم هست که می‌توانید انجام دهید.

ابزار و پورت‌های بلااستفاده را غیرفعال کنید. همه قطعات لپ‌تاپ برای کار کردن به انرژی نیاز دارند پس بهتر است خاموش‌شان کنید. از پیرامونی‌ها شروع کنید: از ماوس و سایر ابزاری که از طریق پورت‌های یو‌اس‌بی به کامپیوتر وصل هستند. انرژی خوارهایی نظیر رادیوهای بلوتوث و وای فای و پردازش‌گرهای گرافیک و درایوهای بلااستفاده را نیز خاموش کنید.  البته حواس‌تان باشد که قبل از قطع و یا بیرون کشیدن‌شان از این که لازم‌شان ندارید مطمئن شوید. 

برای از کار انداختن این دستگاه‌ها در ویندوز به کنترل پانل بروید و Device Manager را باز کنید. همه اجزاء متشکله لپ‌تاپ شما به شکل گروهی تقسیم‌بندی شده‌اند. چهار کاندید برای قطع شدن عبارتند از کارت گرافیک (زیر Display Adapters)، درایو نوری (تحت DVD/CD-ROM Drives)، و آداپتورهای وای فای و اترن ت (تحت Network Adapters). روی هر یک کلیک راست کنید و از طریق منویی که باز می‌شود غیرفعال (Disable) کنید. 
همین‌جا می‌توانید پورت‌های بلااستفاده را هم خاموش کنید. تأثیر این کار خیلی زیاد نیست ولی اگر فقط وقت برای تمام کردن یک ایمیل نیاز دارید به دردتان می‌خورد. فقط بهتر است از قبل این کارها را تمرین کنید که به هنگام اضطرار وقت برای یادگیری نخواهید داشت.

تنظیمات خود را تغییر دهید. شما همواره به مونیتور و کی‌بورد نیاز دارید ولی می‌توانید کاری کنید که این‌ها کمتر انرژی مصرف کنند. بدانید چراغ‌های کی‌بورد کم باتری مصرف نمی‌کنند. پس اگر محل کارتان تاریک نیست به چراغ کی‌بورد نیازی نیست. می‌توانید یک کلید به خاموش و روشن کردن نور کی‌بورد اختصاص دهید.
روشنایی مونیتور و وضوح آن هم لازم نیست روی صد در صد باشد. روی بسیاری از لپ‌تاپ‌ها کلیدهایی برای کم و زیاد کردن نور مونیتور هست. ولی در غیر این صورت خودتان هم می‌توانید این کار را در کنترل پانل بکنید. اگر روی ۵۰ در صد بگذارید کلی صرفه‌جویی کرده‌اید. اگر هم فقط دارید تایپ می‌کنید به رزولوشن‌های بالا نیازی نیست. وضوح را پائین بیاورید و زمان کارتان را طولانی‌تر کنید. 
اگر هم در حال گوش کردن چیزی هستید صدا را تا جایی که هنوز بشود شنید پائین بیاورید. اگر هم نه که ترجیحاً روی صامت (mute ) که در این صورت هیچ انرژی به بلندگوها اختصاص داده نمی‌شود.
 
اپ‌ها و پروسه‌ها را قطع کنید. فقط سخت‌افزارها نیستند که انرژی مصرف می‌کنند. اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های در حال اجرا هم پر اشتها هستند. اینجا هم خوب است تمام آن‌هایی را که لازم ندارید قطع کنید. در ویندوز روی نوار سیستم در قسمت سمت راست نزدیک ساعت بروید و روی مثلث کوچک کلیک کنید تا لیست تمام آیکون‌های مخفی برنامه‌هایی را که مشغول فعالیت هستند ببینید. برخی را می‌توانید با کلیک راست ببندید. اگر نه به مدیریت وظایف بروید (Ctrl+Alt+Del را فشار دهید) و از منو Task Manager را انتخاب کنید. آنجا لیست اپلیکیشن‌های در حال اجرا را می‌بینید. و آن‌هایی را که لازم ندارید ببندید. بعد به زبانه پروسه‌ها بروید. تمام آن‌هایی را که در حال اجرا هستند به شما نشان می‌دهد. برخی را لازم دارید ولی برخی دیگر (مثل پخش ویدئو و موزیک و سرویس‌های ابری مثل دراپ باکس و گوگل درایو) را می‌توانید بدون مشکل قطع کنید.

ساده باشید. انجام چند فعالیت وقتی مشکل انرژی ندارید خوب است، ولی وقتی چند برنامه را درعین‌حال استفاده می‌کنید پردازش‌گر بیشتر کار می‌کند و در نتیجه بیشتر انرژی می‌خورد. اگر دارید در ورد تایپ می‌کنید، صفحۀ اینترنت باز نباشد. اگر می‌خواهید حتما به هنگام کار موسیقی گوش دهید، برای پخش موسیقی از فایل‌های هارد کمتر از موسیقی از روی نت و مثلا اسپاتیفای (که رادیوی وایرلس لپ‌تاپ را به کار می‌گیرد) استفاده کنید. 
در ضمن بدانید که برنامه‌های ساده‌ای مثل وردپَد و تکست پد که از امکانات زیادی برخوردار نیستند کمتر از مایکروسافت وُرد که چندین عمل را به طور خودکار انجام می‌دهد انرژی مصرف می‌کنند.

خواهید دید که این چند کار اگر از قبل تمرین کرده و به انجام‌شان مسلط باشید در شرایط اضطراری بسیار به کمک شما خواهند آمد.


نظرات شما عزیزان:

بهداد
ساعت15:43---4 شهريور 1393
ساخت انواع بنر تبليغاتي
سه گوش يا به هر شکل دلخواه و متحرک
هدر و لوگو
با قيمت توافقي
و امکان 2 تغيير بعد از تحويل
حذف کدهاي اضافي وبلاگ
پشتيباني از وبلاگ شما
http://develop.lxb.ir/
شماره تماس : 09357669329


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: شهاب آرامپور ׀ تاریخ: یک شنبه 26 مرداد 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀